پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 3833
نویسنده : شیما باستانی

در این بخش سعی شده آثار هنرمندان برجسته داخلی در زمینه طراحی لوگو و نشانه را جهت مشاهده و گرفتن ایده برای کاربران گرامی قرار داده تا اندکی با این مقوله از هنر گرافیک آشنا شوند. در ادامه شما شاهد لوگوها و نشانه های طراحی شده توسط استاد سید اسدالله چهره پرداز از سایت پرشین جی اف ایکس خواهید بود. طراحی لوگو




ایده تا اجرا در لوگوتایپ برای گروه هتل های ملل
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 2367
نویسنده : شیما باستانی

اثر : سلمان یافت آبادی 

هر طرح موفقی با ایده ای خوب شکل می گیرد و درحقیقت پیش از یک اجرای قوی، باید ایده ای درست و حساب شده در ذهن داشت . اما مسأله ای که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت، این است که یک ایده خوب از کجا و به چه طریق حاصل می شود؟! 
در ابتدای سال 87 طراحی یک نشانه (logo) جدید برای مجموعه ای به نام گروه هتل های ملل به من پیشنهاد شد . گروه هتل های ملل در واقع متشکل از تعدادی هتل آپارتمان مجلل در نقاط مختلف تهران بود که در آن زمان هر یک با نام، نشانه و هویتی مستقل فعالیت می کردند و مسأله ای که در حقیقت قرار بود به واسطه یک نشانه جدید حل شود، یکپارچه سازی هویت هتل های این مجموعه بود به طوری که بخش مفید از هویت قبلی در طرح جدید حفظ شود. لازم است اشاره کنم که طیف خاصی از میهمانان در گروه هتل های ملل اقامت داشتند و ارزش ها و فرهنگ سازمانی بخصوص بر فضای گروه حاکم بود، چنانکه ناگفته ، معیار کارفرما برای داوری طرح های پیشنهادی ، میزان موفقیت اثر در ارائه همین ارزش ها محسوب می شد.



لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد قباد شیوا
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 5360
نویسنده : شیما باستانی


قباد شیوا، طراح گرافیك ایرانی، از سال‌های جوانی برای عرضه‌ی گرافیك بومی و برخاسته از فرهنگ ایرانی كوششی پی گیر داشته و اكنون در نگاه جهانیان به عنوان طراح گرافیك دارای سبك مطرح است. دانش‌نامه‌ی بریتانیكا در ویرایش 2007 میلادی در بخش گرافیك كشورهای در حال توسعه به معرفی او به نمایندگی از قاره ی آسیا پرداخته و پوستر بزرگداشت سعدی او را چاپ كرده است. شیوا نخستین طراح گرافیك معاصر ایران است كه خط شكسته نستعلیق را نه به عنوان عامل فرعی و خبر رسان، بلكه به عنوان یك عنصر گرافیگی در آثار خود به كار برده است. انجمن بین المللی طراحان گرافیك او را به عنوان یكی از 12 طراح گرافیك برتر جهان برگزیده است. 
در زیر نمونه ای از لوگو ها و نشان های طراحی شده توسط استاد را مشاهده می کنید.




لوگوهای ایرانی - نشانه های سید محمد احصائی
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 4121
نویسنده : شیما باستانی

در این بخش سعی شده آثار هنرمندان برجسته داخلی در زمینه طراحی لوگو و نشانه را جهت مشاهده و گرفتن ایده برای کاربران گرامی قرار داده تا اندکی با این مقوله از هنر گرافیک آشنا شوند. در ادامه شما شاهده لوگوها و نشانه های طراحی شده توسط استاد احصائی خواهید بود.




بازدید : 2123
نویسنده : شیما باستانی

در این بخش سعی شده آثار هنرمندان برجسته داخلی در زمینه طراحی لوگو و نشانه را جهت مشاهده و گرفتن ایده برای کاربران گرامی قرار داده تا اندکی با این مقوله از هنر گرافیک آشنا شوند. در ادامه سایت پرشین جی اف ایکس شما کاربران گرامی را به دیدن لوگوها و نشانه های طراحی شده توسط استاد هادی حسن پور یوسفی دعوت می نماید. 




لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد داریوش مختاری
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 3764
نویسنده : شیما باستانی

در این بخش سعی شده آثار هنرمندان برجسته داخلی در زمینه طراحی لوگو و نشانه را جهت مشاهده و گرفتن ایده برای کاربران گرامی قرار داده تا اندکی با این مقوله از هنر گرافیک آشنا شوند. در ادامه شما شاهد لوگوها و نشانه های طراحی شده توسط استاد داریوش مختاری از سایت پرشین جی اف ایکس خواهید بود.