پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
50+ تایپوگرافی سه بعدی شگفت انگیز - بخش دوم
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 1227
نویسنده : شیما باستانی

از نرم افزارهای شرکت ادوبی، از قبیل Photoshop و Illustrator نیز می توان در ساخت تایپوگرافی سه بعدی استفاده کرد. این گزینه ها معمولا طرح و تصاوی هنری تر و ظریف تری مثل Question و Noony Style، که در مثال های زیر خواهید دید، تولید می کنند. البته خلاقیت ما به این ابزارها و روش ها محدود نمی شود، همین طور که در زیر مشاهده خواهید کرد پروژه ایی مثل Freelance در حقیقت با برش دادن و خشک کردن سیب زمینی تولید شده اند. 





50+ تایپوگرافی سه بعدی شگفت انگیز - بخش نخست
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 927
نویسنده : شیما باستانی

تایپوگرافی سه بعدی موضوعی است که اخیرا زیاد به چشم می خورد و به نظر می رسد که از استقبال زیادی نیز برخوردار باشد. در این پست سری اول مجموعه ای از تایپوگرافی های سه بعدی را برای شما به نمایش گذاشته ایم که بدون شک الهام بخش خوبی برای طراحان مبتکر و خلاق خواهد بود. 

اما این تایپوگرافی های باشکوه و زیبا چگونه طراحی شده اند؟ راه ها و ابزارهای مفیدی برای انجام این کار وجود دارد. نرم افزار ویرایشی 3D از قبیل Maya یا Cinema 4D برای خلق اشکال بکاربرده می شوند که تایپوگرافی شما را به هر شکلی در دنیای واقعی خواهند ساخت، مانند دو مثال اول. 




بازدید : 1598
نویسنده : شیما باستانی

1. لوگوی انجمن کودکان گم شده تگزاس (Texas association of stolen children) 

اسب سفید رنگ با کودکی سیاه رنگ سوار بر آن و پس زمینه ی سیاه این لوگو که باعث شده کودک دیده نشود نمایانگر یک کودک گمشده است. واقعا فوق العاده است که طراحی بتواند با دو شکل و دو رنگ ساده چنین طرحی خلق کند.
 



روند تکامل تدریجی سی لوگو مشهور
نوشته شده در دو شنبه 26 مرداد 1394
بازدید : 985
نویسنده : شیما باستانی

بسیاری از شرکت ها بزرگ در ابتدای راه اندازی به طراحی لوگو یا آرم توجه زیادی نمی کنند یا به هر دلیل دیگری مانند تغییر سلیقه، تغییر مدیریت و حتی گذر زمان لوگوی اولیه خود را نمی پسندند و یا لوگوی قدیمی خود را اصلاح و یا کلا عوض می کنند که در اینجا سی برند مشهور را مشاهده می کنید که لوگوی اولیه آنها چگونه بوده و با گذشت زمان چه تغییری کرده است با مشاهده طرح های فوق ملاحظه می کنید که این لوگوها در گذر زمان بسیار ساده تر و اصطلاحا پخته تر شده است و طراحان با مشاهده این تغییرات به این نکته پی می برند که همیشه زیبا در سادگی می باشد.




بازدید : 988
نویسنده : شیما باستانی

سبک لوگوی سبز به اندازه ای مرسوم شده که اغلب کمپانی هایی که به گونه ای با محیط زیست در ارتباط هستند از آن استفاده می کنند. استفاده از این سبک به دلیل فلسفه کاری آنهاست که می خواهند با کمک سمبل ها و نشانه های سبز خود را معرفی کنند، چرا که نه، آنها با این کار کمتر از چند ثانیه می توانید چهره ای موجه و مورد اطمینان از خود به مشتری ارائه کنند. مجموعه پیش رو نه تنها به لوگوهای مرتبط با غذاهای اکولوژیکی بلکه به لوگوهایی بر می گردد که با استفاده از انواع و اقسام تصاویر زیستی طراحی شده اند. امیدوارم از دیدن این مجموعه زیبا و الهام بخش لذت ببرید.




بازدید : 1178
نویسنده : شیما باستانی

امروزه هزاران لوگو در ارتباط با محیط زیست و یا طیبعت طراحی می شود. در دنیای امروز که همه به سمت مصرف کنندگی پیش می روند، برای کمپانی ها اهمیت دارد که خود را حامی حفظ محیط زیست نشان دهند. استفاده از این راهکار همیشه دارای مزایای بیشماری بوده است، به گونه ای که برخی از کمپانی های استراتژی و فلسفه کاری خود را به این سمت تغییر داده اند تا از این طریق حمایت و اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. 
از سوی دیگر لوگوهای فراوانی در این زمینه طراحی شده است که همگی پیام های واحدی را می رسانند، بنابراین باید به فکر یک ایده بکر و چشم گیر بود تا بتوان در میان انبوه مدعیان درخشید. استفاده از فونت های برجسته و دارای انحنا برای خلق ایده های جذاب و مورد پسند، گزینه های کلیشه ای و کسل کننده ای هستند. پیدا کردن ایده های نو و بدیع در این زمینه همیشه کار سختی بوده است و سخت تر از آن درخشیدن یک اثر در میان تعداد بیشماری اثر دیگر است. پس باید به دنبال یک راه مناسب بود، راهی که قبلا کسی از آن عبور نکرده باشد.